Så kan det gå!

Idag har jag skadat mig. Jag råkar ofta göra illa mig av någon anledning. Idag var det, igen, av en klumpig anledning; På bildlektionen skär vi med vassa knivar i linoliumplattor, och man måste ta i ganska mycket för att skära ut, då det är som att skära i segt gummi och går trögt. Så innan vi började påminde min lärare oss om att inte hålla i plattan med andra handen framför kniven. Detta glömde jag såklart bort, och vipps så slant jag och körde in kniven i fingret.
Blodet droppade. Jag höll på att svimma, fick inte fram ett ord utan vifftade bara med mitt finger framför läraren. Först stod jag under vattenkranen men det slutade inte blöda, så vi gick ner till sjuksyster som fick tejpa ihop mig. Så nu ser jag ut såhär:

Det ser ut som att jag går runt med en tampong på fingret...


Dagens incident fick i allafall inte förstöra min dag. Så efter skolan åkte jag och Hampus till SATS och köttade galet. Eller ah, inte galet kanske, men kommer med all säkerhet ha träningsvärk imorgon. Funderar på att skaffa ett litet kort på SATS, så får smöra lite för papi ikväll... ;)

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: