Kvällens tips!

Nu ska ni få lära er något häftigt, nämligen att jazza lite oplanerat. Ett otränat öra, som inte gått kursen Fotografisk bild A, förstår antagligen inte vad jag pratar om. Därför bjuder jag på en lätt instruktion, tips och trix, och dessutom en liten video på mig och Helena när vi jazzar loss inne i fotosalen.


Instruktioner
1. Jazza lite oplanerat gör du när du ska framkalla en film. Det tar cirka 4 minuter (videon är dock nerkortad.).
2. Rör handen i en jazziig rörelse, men tänk: "shaka loss sofistikerat".
3. Ha kul!
Tips!
- Att jazza i 4 minuter i sträck kan bli jobbigt och vi vill inte få mjölksyra i armarna, så se till att vara uppvärmd och redo! Om du sackar efter med movesen kan resultatet bli dåligt, och det vill vi ju inte.
- Stå gärna med en kompis, det är roligare att jazza när man är fler!
- Think outside the box! Byt hand i bland, jazza med både vänster och höger! Hitta på nya rörelser, låt idéerna flöda fritt. Det är ju trots allt en oplanerlig jazz!
Nej, skämt och sido. Ska förklara mitt lama skämt; Jag går som sagt Fotografisk bild A, en superrolig kurs, och när vi ska framkalla våra filmer finns en instruktionsplanch som beskriver hur man ska gå till väga. På steg 8 står det "jazza lite oplanerat", vilket syftar på att skaka burken med film och fix. Och detta tycker jag och min kompanjon Helena är väldigt roligt, för det låter så nördigt och töntigt. Hehe.
Postat av: Helli

ååh Älzkar att jazza! ;D miiiihihih

2011-10-19, 00:06:52 - URL: http://helenany.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: