Mysmiddag med syndens räkor

Mama, Papa och jag bestämde oss för att ha en mysmiddag, för det är ju trots allt lill-fredag idag. Så sushi i soffan med en spännande film till underhållning fick det bli. Dock fuskade min mamma och åt med kniv och gaffel istället för med pinnar...Dålig stil! "För komplicerat" sade hon om pinnarna, och vad kan man säga om det. Vissa föds med talangen, andra inte. Men så är hon inte kines heller så det är ju lite förståligt att det kärvar med tekniken.
Jag vet, man ska inte äta jätteräkor. Jag har sett de hemska reklamerna på tv, förstått att de bringar stora skador på miljön, och att det inte är något bra alls. Men, nu blidde det så här. Fick faktiskt dåligt samvete, men så tänkte jag medan jag åt att nu när de ligger där på min tallrik, redan producerade, dödade och allt, så är det ju faktiskt ingen idé att vara miljösmart. Man kan ju inte vrida tillbaka tiden och stoppa produceringen och alla farliga processer nu liksom...
Okej, inser bristerna i tankegången, men såhär; Jag var sjuuuukt sugen på sushi. Har varit det sedan förra gången jag åt det, vilket var typ en vecka sedan. I sju hela dagar har jag stått ut med suget. Då är väll en jätteräka eller två inte så farligt? (säger inte att jag åt fyra...)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: